Asi není třeba říkat, že propagace patří mezi nejdůležitější věci, které firmě pomáhají dosáhnout zisku. Díky ní přiláká nové zákazníky a pomáhá jí udržet si i ty staré. Otázkou však může být, kterou z mnoha metod propagace zvolit.
Jednou z často využívaných možností je i optimalizace internetové stránky pro vyhledávače. Znamená to, že se webová stránka firmy upraví tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil její odkaz v seznamu výsledků na jednom z předních míst.
Tím se dosáhne zvýšení návštěvnosti, a tím i zisku, neboť každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem. A čím více jich bude, tím vyšší je pravděpodobnost, že si někdo z nich něco koupí.
To vše zní dobře, problémem však je, že u SEO cena není zrovna nejnižší. Je to především proto, že vyžaduje poměrně velké množství lidí, aby byla provedena skutečně účinně. Co vše sem tedy patří?
Je to analýza klíčových slov, kdy se určí, která slova či fráze jsou ohledně daného oboru nejvíce využívána. To je důležité, neboť k dosažení nejlepšího výsledku musíme použít ty nejvyhledávanější.
Dále zde máme samotný design internetové stránky. Často je totiž nutné jej od základu předělat, a to někým, kdo se v tomto oboru vyzná. Musí být totiž provedena tak, aby lákala zákazníky co nejvíce ke koupi.
Následně je to i psaní podpůrných článků. To jsou články, které jsou posléze uveřejňovány na nejrůznějších serverech. Obsahují jak ono klíčové slovo, tak i odkaz na danou webovou stránku. Mají za cíl přesvědčit vyhledávač, že daný web je mnohem populárnější, než tomu ve skutečnosti je.
Co tuto cenu ovšem netvoří, je například Facebook správa. Tu si již firma musí zařídit sama. Ano, je možné si ji objednat, ale jedná se o jiný produkt, který se metodiky SEO dotýká jen okrajově a není do ní obvykle zařazován.